R4WR-in-Oezbekistan.reismee.nl

Vertrek naar Oezbekistan

Om half 9 worden we door oma Rietje op het Roosendaals station afgezet. We zijn op tijd op Schiphol, het inchecken gaat vlot. Het vliegtuig vertrekt op tijd. Het is een mooi lentedag, Nederland ligt als een lappendeken onder ons, hier en daar staan bollenvelden in bloei. Na een vlucht van zo' n 3 uur wordt de landing voor Moskou ingezet. We moeten door een dikke wolkendeken. De grond wordt zichtbaar, kleine grijze huisjes onder ons. De landingsbaan komt in zicht. Ineens trekt het vliegtuig weer op en verdwijnen we weer in de wolkendeken. De piloot verontschuldigt zich, hij had de landing te vroeg ingezet en moet op zijn beurt wachten. Na een paar rondjes in de lucht zijn we eindelijk aan de beurt. Het sneeuwt in Moskou.

Om 21.00 is onze 2e vlucht naar Tashkent. In een uithoek van het vliegveld worden we in bussen gepropt, het sneeuwt nog steeds. Het vliegtuig is wonderwel een hypermodern model, compleet vol! Vlucht van zo'n 3,5 uur gaat voorspoedig.