R4WR-in-Oezbekistan.reismee.nl

Afsluiting reis Oezbekistan

De foto's zijn geselecteerd en verstuurd.De reiservaringen van de meiden op hun tandems en onze ervaringen per auto/trein en zelfs een één-kilometer lange tochtop een kameel (Helaas geen foto hiervan!) bij het Aidarkul Meer.

Oezbekistan is door de eeuwen heen steeds door andere volken overheerst. Dat zie je steeds in het land en bij de bevolking terug: mengelingen van Arabisch, Russisch, Indiaas, Mongools/Chinees.

Sinds de overheersing door Rusland (2e helft 19e eeuw) zijn er rond die tijd,door de opkomst van de fotografie, heel veel foto's gemaakt. Die worden nu(vooral m.b.t. de monumenten) op veel plaatsen getoond, waardoor je een goede verglijking hebt.Oezbekistanis sinds haar onafhankelijkheid begin negentiger jaren bezig meteen enorme voorwaartse ontwikkeling. De monumenten zijn gerestaureerd, de economie groeit, er wordt gebouwd/verbouwd, men is bezigeen eigen identiteit te creeën.

Intussen zijn de fietsdames Turkmenistan gepasseerd en sinds gisteren in Iran. Hier zullen ze de komende 3 weken langs de noordkant (Kaspische zee)fietsen, richting Azerbadjan, Armenië en Georgië, metals uitstap Teheran en Isfahan. Via Thunderclap hebben we intussen een teken van leven, het social media contact zal de komende tijd beperktzijn.

Willy

Marius en Annemiek heb met veel plezier en aandacht jullie reis gevolgd. Geweldige ervaring en een land waar we vast komende tijd meer van gaan horen wat toerisme betreft. Hoop jullie gauw te zien Gr Willy